دانلود فیلم آموزش مدل سازی سیل با Aquaveo SMS - TUFLOW + کتاب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




دانلود فیلم آموزش مدل سازی سیل با Aquaveo SMS - TUFLOW + کتاب

 

مقدمه و معرفی مدل TUFLOW

TUFLOW یک موتور محاسباتی قدرتمند است که راه حل های یک بعدی و دو بعدی معادلات جریان سطح آزاد را برای شبیه سازی انتشار سیل و انتشار موج جزر و مد فراهم می کند. TUFLOW همچنین راه حل مدل سازی سیل را با اتصال بی نظر حالت یک بعدی و دو بعدی  فراهم می کند. و محاسبات را در شرایطی انعطاف پذیر، مستحکم و در طیف وسیعی از ویژگی هایی که محصول دیگری ارائه نمی دهد، پیش می برد. TUFLOW برای مدل سازی در شرایط زیر مناسب است:

  • طغیان رودخانه ها و نهرها با الگوهای پیچیده جریان
  • مناطق لوله کشی شده در نواحی شهری
  • هیدرولیک رودخانه و جزر و مد ساحلی
  • تحلیل از جزر و مد طوفان و سونامی

 

موتور TUFLOW با نرم افزار GIS مانند MapInfo ،ArcGIS یا SAGA و یا از طریق رابط کاربری Aquaveo SMS کار می کند.  TUFLOW در اصل محصول یک پروژه تحقیق و توسعه مشترک بین WBM Pty Ltd و دانشگاه کوئینزلند است که در سال 1990 به اتمام رسیده است. تا سال 1997 توسط WBM Pty Ltd به طور گسترده برای مطالعات رودخانه و استفاده از مطالعات سیلاب مورد استفاده قرار گرفت. از سال 1997، پیشرفت های قابل توجهی در قابلیت های مدل سازی سیل و پیوندهای GIS ایجاد شده است، که منجر به کاربرد گسترده و گسترده ای برای تحقیقات سیلاب در سراسر جهان می شود.

راه حل دو بعدی TUFLOW بر اساس شبکه تفاضل محدود Stelling، طرح متناوب جهت ضمنی است که معادلات جریان آب کم عمق سطح دوبعدی آزاد را حل می کند. این طرح برای اداره رژیم های کنترل جریان بالادستی (به عنوان مثال جریان فوق بحرانی)، عرشه های پل، بسترها و سایر ویژگی ها بهبود یافته است. راه حل یک بعدی مبتنی بر نرم افزار WBM بطور گسترده کاربردی است که معادلات St Venant را با استفاده از یک راه حل صریح دو مرحله ای حل می کند.

TUFLOW در سال 2001 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت. محبوبیت آن از طریق دهان به دهان تا حد زیادی با توصیه های کاربران گسترش یافته است. سازمان های بزرگتر، حتی سازمان های جهانی با در اختیار داشتن سایر محصولات مشابه، به سرعت متوجه شدند که کارایی مجوزهای TUFLOW بسیار توانمند تر است.

 

 

محتوای این پروژه

آنچه تا ابتدای این بخش در پروژه اصلی (این لینک) محاسبه شد، صرفا به صورت یک رخداد خروجی در نقطه انتهایی حوضه بسته شده مدل بارش-رواناب برای مدل جریان آب سطحی سیلابی در نرم افزار Aquaveo SMS  و مدل TUFLOW استفاده خواهد شد. به بیانی دیگر، پس از تهیه ساختار مدل دشت سیلابی، مقدار جریان مرزی که منجر به بالا آمدگی آب در ناحیه مورد مطالعه خواهد شد، خروجی غیر مستقیم مدل بارش-رواناب است.

در این مجموعه حاضر، شما می توانید در سری های ویدیویی و متنی، نحوه مدل سازی دشت های سیلابی را با توجه به شرایط واقعی و در یک ناحیه از ایران مشاهده کنید. در این ویدیوهای آموزشی که توسط سایت بیسین تهیه شده است، هدف در ضمن توضیح پروژه، آموزش محتوایی به صورت گام به گام و فراگیری کاربران در توسعه مدل های خود نیز بوده است.

سرفصل های مدل سازی جریان با TUFLOW در 1/78 ساعت:

 

 ویدئو شرح کلیات و مساله:

معادل 18 دقیقه

شرحی کلی بر صورت مساله، روند پژوهش و نحوه مدل سازی و کاربردهای آن

 ویدئو شرح داده ها و اطلاعات:

معادل 29 دقیقه

شرحی کلی بر ماهیت داده ها و روش های پیش پردازش آنها در اکسل و GIS به منظور شروع مدل سازی

 ویدئو شرح توسعه مدل مفهومی:

معادل 21 دقیقه

شرحی کلی بر ساختار مدل مفهومی در نرم افزار و ایجاد لایه ها

 ویدئو شرح توسعه مدل عددی، اجرا و استخراج نتایج:

معادل 39 دقیقه

شرحی کلی بر ساختار کد عددی TUFLOW، اجرای مدل و نوه استخراج نتایج 

 

نکته:

به این مجموعه، علاوه بر ویدیو آموزشی؛ کتاب گام به گام اجرای مدل نیز افزوده شده است. این کتاب در 140 صفحه به صورت گزارش آموزشی به همراه تصاویر نرم افزاری و محاسباتی روش های هیدرولوژی است که بخش انتهایی آن و از صفحه 125 به آموزش پست حاضر مرتبط بوده و مابقی محتوای آن از یک پروژه جامع است. شما می توانید به دیگر آموزش های این پروژه جامع در این لینک دسترسی داشته باشید.

 

تصاویری از این پروژه را در زیر مشاهده کنید:

 

 

 

 

 

 

نمونه ای از این آموزش را برای اطلاع از کیفیت محتوا در زیر ببینید:

 

____________________________________

مشخصات ویدئوهای آموزشی:

مجموع زمان آموزشی: حدود 1/78 ساعت

حجم مجموع در حالت عادی:  بیش از 854 مگابایت

حجم مجموع در حالت زیپ (برای دانلود): 481 مگابایت

فرمت ویدئوهای آموزشی:  WMV - عالی

مدرس: بهزاد سرهادی (ادمین سایت)

این مجموعه توسط ادمین سایت تهیه شده شده است؛ با اینکه سعی گردیده توضیحات تکمیل باشد اما افرادی که اقدام به خرید آن می کنند می تواند در فرآیند مدل سازی خود سوالات و ابهاماتشان را با ایمیل سایت مطرح کنند (مشاوره).

_______________________________________________________

 

corbeille_propre_vide_box

قیمت 45 هزار تومان

دریافت اینترنتی:

(حجم کل دانلود: 481 مگابایت ویدیو آموزشی و 18 مگابایت کتاب) - لینک دائمی

درگاه واسط بانکی زرین پال:

 

لطفا پیش از پرداخت متن ذیل را با دقت بخوانید:












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools